17 January, 2011 20:36

Jan Kåre skrev:

Da er eventyret i gang, igjen. I skrivende stund sitter jeg på flyet mellom Sal og Sao Vicente, det er to av de bebodde øyene av Kapp (Cabo) Verde øyene. For å komme hit har jeg kjørt bil, buss, taxi, trikk, tog og opptil flere fly. Nå sitter jeg i et lite propellfly, tror det heter noe sånt som Fokker 50. Nå om ikke lenge, flyturen tar ca 50 min, skal jeg se ho igjen…

Cassiopeia altså, mitt hjem. De siste ukene hjemme har vært harde, savnet havet, båten, menneskene. Følelsen jeg hadde på Fredag da jeg kjørte hjem fra jobb siste dagen, var helt ubeskrivelig. Jeg smilte hele veien fra Søgne via sørlandsparken og til Tømmerstø hvor jeg bor. JEG SKAL TILBAKE! J

Da er jeg kommet frem, her er det 23 grader i luft og 22 grader i vannet. Sola skinner og livet er herlig igjen, dere. Deilig å komme igjen, her smiler alle og ønsker meg velkommen tilbake.

Føler det er så lenge siden jeg har vært her, at en dag jeg satt hjemme og leste mine egne reisebrev. Satt jeg plutselig og tenkte han der må ha det gøy på tur… Men det er jo meg som er på tur. Jeg har vært alt for lenge borte fra Cassiopeia. Som dere sikkert vet har jeg vært hjemme og jobbet i ca 2.mnd. på Festival Fyrverkeri, takk til alle dere som valgte å handle Festival Fyrverkei i år. Jeg er utrolig takknemlig for å ha muligheten til å jobbe der, og takk til alle mine arbeidskamerater som gjør at det like artig å komme på jobb hver dag.

Nå skal jeg være her i ca 2 uker, må finne roen. Også etter hvert skal vi jo seile over ”dammen” mot Brasil. Så må nok planlegge det litt, tror jeg. Magne Hjelle blir med som mannskap. Han tok kontakt med meg når han hørte at jeg trengte mannskap, jeg kjente han ikke men ønsket han velkommen om bord.

Bli kjent får vi alltids tid til på havet. Som noen av dere vet har jeg noen spennende planer, vet ingen ting mer om dette enda. Men om alt går i boks, vil dere nok få høre mer om det senere.

Til alle dere som følger med meg på tur, via denne siden. Jeg skal gjøre mitt beste for at dere får deres dose med reisebrev og bilder. Det blir litt enklere nå med ny side, og takk for at dere intereserer dere. Tusen takk for hilsninger og kommentarer som måtte komme.

Høres igjen snart, nå må jeg ut å leve!

Dette innlegget ble publisert i Fra tur med CASSIOPEIA 2010-2011. Bokmerk permalenken.