Vagabond do mar

Sitter paa internett kafe i Pointa Negra, Natal, med alt for mange intrykk. Dagene raser forbi og noen mener jeg lider av ¨havnesyke¨ kan herved avkrefte dette.

Om noen dager, (onsdag) reiser jeg videre mot Fortaleza. Jeg savner havet, solnedganger, soloppganger, stjerne himmel og delfiner rundt baugen. Her tenker sikkert noen: har han aldri storm eller motgang? Jo, det har jeg, men det er en del av alt, og jeg liker alt med seiling og havet. Noen ganger er det hardt og vondt der og da, men i ettertid tenker man at det var fantastisk.

Har leart noen ord her, f.eks. Apekatt, veldig varmt, strand, hei, penger, hore, hav, god morgen, god kveld osv. Altsaa veldig spredt, men man laerer det man learer.

Jeg maa ogsaa her faa takke Knut med familie for en fantastisk varm motagelse av meg. De har gitt meg tak over hodet, airconditon, mat i flere dager, kjort meg rundt for aa ordne ting, osv. Det er helt fantastisk for en jordomseiler og faa en seng i ett hus og bli lagd mat til av og til.

Tusen takk!

En svenske jeg traff her, Per, blir med herfra mot Belem. Etter ca. 3 dager stopper vi i Fortaleza for aa bunkre. Her ligger Marinaen midt i byen, og det er kort vei til butikker. Etter Fortaleza drar vi videre mot Belem hvor jeg skal treffe min bror som skal vaere med opp Amazonas! Gleder meg stort til dette.

Det var alt for denne gang, jeg lover jeg skal faa ut noen flere bilder paa galleriet snart, men foerst maa jeg seile videre litt!

Dette innlegget ble publisert i Fra tur med CASSIOPEIA 2010-2011. Bokmerk permalenken.