Akkurat blitt ranet av Politiet!

Opprorspolitiet i BrasilPaa min daglige spasertur opp mot sentrum i dag, stoppet det plutselig en politibil rett foran meg i det jeg skulle krysse veien. Ut hoppet det tre store politimenn med batonger, pistoler og skuddsikre vester. De smalt meg opp mot veggen bak meg og spredte beina mine og armene opp og ut. Dette var paa en trafikert vei, saa jeg folte meg ganske saa ydmyket. De lurte selvfolgelig om jeg hadde passet mitt paa meg, noe jeg aldri har. Hva gjor jeg om det blir stjaalet?

Jeg hadde derimot bankkort med bilde og personnummer, noe jeg trodde skulle vaere bra nok. De sa jeg maatte sette meg inn i bilen, og saa bar det avsted mot Policia federal! Jeg gikk sammen med en jente i oyeblikket som snakker portugisisk, saa hun fikk oversette hva de saa til meg. De mente siden jeg ikke hadde Legitimasjon, saa ble det store problemer og de maatte kanskje sende meg hjem i haandjern, da begynte hjerte mitt aa hamre.

De pratet mye med venninnen min, saa jeg skjonte noe var paa gang. De ville ha penger. Saa om jeg kunne betale dem litt, saa ville de slippe oss av. Jeg visste at jeg hadde ca 200 Nok paa meg, saa jeg valgte aa betale dem. De spurte ogsaa hun om hun viste om jeg hadde mye penger paa konto, noe hun avviste og sa jeg var jordomseiler med lite penger. Saa de slapp oss av paa et gatehjorne langt vekke fra der jeg bor uten penger.

TOSKER!!!

Fra naa av har jeg overhodet ingen respekt for politiet i Brasil. Har hort om det, og naa har jeg opplevd det!

Dette innlegget ble publisert i Fra tur med CASSIOPEIA 2010-2011. Bokmerk permalenken.