Spennende Sao Louis

Han som passer paa baaten min i marinaen.

 

 

 

 

Marinaen i Sao Luis
Akkurat ankommet Sao Louis etter 4 dogn paa havet, jeg trives der ute og synes tiden gaar fort. Tror ikke min matros, min bror, Kjell Erik er helt enig. Men han klarte seg selvfolgelig utmerket. Vi er saa noerme ekvator naa at det er utrolig mye regn og det gjor at alt blir vaatt, utrolig vatt. Det er ca 30 grader i lufta her og det lekker inn i baaten fra taket. Saa det foles som badstu inni baaten. Sikkert ikke helt sunt heller, men men.
 
Jeg ante ikke noen ting om Sao Lois, altsaa  hvor havnen var osv. Vi fant heldigvis havnen og klarte akkurat aa komme inn paa hoy vann. Det er 6 meter tidevann her og det er 3, TRE! meter dybt i marinaen, saa hadde vi kommet noen timer senere maatte vi ha ventet i 10 timer for aa prove igjen.
Slik ser en havn med 1000kvm med gjorme ut, legg merke til at det ikke er noe som helst vann i dette bildet!

Det var meget spennende aa ankomme inlopet mot Sao Louis. Jeg maatte beregne, hoy og lavvann dvs. tidevannsstrommer paa opp til 4-5 knop her i omraadet. Saa vi maatte seile innover midt paa natta. Selvfolgelig kom det sinnsykt daarlig vaer og traff oss paa det mest saarbare. Helt morkt, utrolig daarlig sikt og ekstrem strom, og mellom 50-100 STORE baater liggnede paa svai over alt, og som sagt jeg saa ingen ting. Var faktisk vanskelig aa se baugen paa baaten paa det verste. Radaren er vanskelig aa bruke i slikt er vear, pga regnet ¨jammer¨ den. Men vi kom oss inn og traff ingen baater paa veien. Vi fant marinaen og byen, hvor jeg naa sitter paa internett kafe, igjen. 

Sao Louis  virker spennende, og naa skal vi finne frisor.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Dette innlegget ble publisert i Fra tur med CASSIOPEIA 2010-2011. Bokmerk permalenken.