Bursdagsoverraskelse

Solnedgang over Alcantra

30. april ble jeg vekket av tre elleville damer, som tok meg med til Alcantra. En 300 år gammel by med masse historie fra slavetiden. Sao Luis var en var tre steder i Brasil slaveskipene ankret opp for å selge sine varer. Det begynte med en katamarantur på ca 1 time. Vi kjørte ut når tidevannet var på vei ned,  jeg synes det var litt i seneste laget å dra ut, og det viste seg at jeg fikk rett. Vi kjørte på, båten seg inn og satt seg godt fat i en sanddyne under vann, så det endte med at jeg og noen som jobbet ombord hoppet uti for å prøve å skyve båten av igjen, noe som var nyttesløst. Der og da glemte jeg at det er ca en million vinkekrabber, søle og at jeg har sett meterslange iguaner her.  Jeg overlevde.

Alcantra var fantastisk, her var det ville apekatter og papegøyer,  hester,  kuer osv. Det fantes ikke en asfaltert vei og husene var noe for seg selv. Her lar jeg bildene tale for seg selv. Har lagt ut bilder fra Alcantra under Bildegallerier. Kos deg med bildene. Jeg regnet dette som min bursdags gave.

klikk her for bilder: https://sycassiopeia.wordpress.com/bildegallerier/alcantra-en-300aar-gammel-slave-stad/?preview=true&preview_id=1302&preview_nonce=b08f9c2a76

Dagen etter, altsaa 1. mai.  fikk jeg besok av 5 damer og 2 unger, de hadde med seg kaker og hatter og godteri til smaa og store. Fantastisk hyggelig å få sånne overaskelser når jeg hadde forberdt meg på aa være alene på bursdagen min.

Overraskelsesselskap på bursdagen min!

Dette innlegget ble publisert i Fra tur med CASSIOPEIA 2010-2011. Bokmerk permalenken.