Videre planer

Dropper Amazonas, Desverre! Amazonas var en av grunnene til at jeg valgte og dra sor for ekvator, men naa ser jeg at det blir med drommen for denne gang. Har snakket med mange her i Brasil og fortalt om mine Amazonas planer, de som kjenner til det sier at jeg ikke burde dra inn der naa. Hovedsaklig pga. pirater. Jeg er ogsaa alene for oyeblikket og har en avtale i Trinidad Tobago i slutten av mai.

Saa herifra, Sao Luis, Drar jeg Tirsdag morgen mot Suriname. Noe som er eksotisk nok for meg. Det blir ca. 1 uke med seiling alene. Gleder meg til dette. Jeg trives saa godt paa havet, og naa har jeg anledning til aa vere alene med havet i en hel uke. Etter jeg har vert i Suriname noen dager, med bunkring og forhaapentligvis noen opplevesler. Drar jeg videre til Trinidad & Tobago, hvor jeg skal plukke opp to kamerater som skal vere med 1 mnd.

Det betyr at jeg skal seile alene en distanse som tilsvarer: Kristiansand – Nordkapp og tilbake til Lofoten. ca 1300nm.

Naar mine to kamerater er ombord haaper jeg vi faar seilt til ABC oyene, De nederlandske Antiller. For aa ende opp i Cartagena hos en kamerat som seiler der. Der maa jeg desverre legge baaten for aa dra hjem for aa jobbe i 6mnd. Jeg er snart tom for penger.

Jeg har rett og slett tatt et valg om aa leve mye bedre i ett halvt aar, ogsaa jobbe i ett halvt aar. Enn aa sitte inne i baaten i ett helt aar og vere redd for aa bruke penger. Capiche?

Drar nok tilbake i begynnelsen av August for aa returere i Januar, som jeg gjorde i aar.

Curaçao er fyldt til randen med koloniarkitektur og spændende historie. Bonaire er
dykkernes svar på himmerige med sit farverige liv under vandet. Sint-Maarten er
pakket ind i fine, hvide badestrande. Sint-Eustatius er Caribiens uopdagede
perle, og et besøg her føles som en rejse 50 år tilbage i tiden. Saba –
vandrefuglenes naturskønne paradis – ligner toppen af et kæmpemæssigt
undervandsbjerg. Velkommen til De Nederlandske Antiller!
Dette innlegget ble publisert i Fra tur med CASSIOPEIA 2010-2011. Bokmerk permalenken.