Los Rouqes

"Hovedstaden" paa Los Roqes

Bare en liten oppdatering. Er for oyeblikket i nasjonalparken Los Rouqes, noen mil nord for Caracas i Venezuela. Her er det krystallklart blaatt hav og kritthvite strender, er akkurat som i en film. Fantastisk.

Chris med sin nye venn: Dorado...

Seilingen hit har gaatt utmerket, fin vind og alle seil fungerer. holder i gjennomsnitt ca 5+ knop. Min kompis Chris Fleet er ombord og gjor en utmerket jobb som matros, kokk og oppvasksjef.

Hadde en fantastisk fiske opplevelse paa veien fra Blanquilla og hit. Vi har til enhver tid ute… Nei, det er ikke sant. Vi rekker ikke kaste uti slukene for noe biter paa, siste gangen rykket det skikkelig i stanga og alarmen pa snella satte igang. Jeg fikk kastet meg over fiskestanga og begynte aa sveive, jeg skjonte med en gang at det var noe seriost paa kroken. Jeg slet nok i 30 minutter, for han i andre enden begynte aa slippe taket. Vi maatte stoppe baaten og seile opp i vinden for aa i det hale tatt klare aa vinsje inn monsteret. Naar det naermet seg saa vi bare en lang utrolig flott fisk i knall gule og gronne farger, DORADO! Stor dorado. Fett!! Vi fikk den paa dekk og jeg maatte legge meg paa den med hele min tyngde mens de siste krampetrekkninger ebbet ut. Den var 130 cm lang! Vi fikk ikke veid den, men den var tung aa holde med en haand.

130cm Dorado!

Saa fra her seiler vi videre om noen dager mot Bonaire, og videre gjennom ABC oyene. Naa skal vi forst nyte livet i fantastiske omgivelser, dykke, snorkle og bade i sol og spise fisk i store mengder.

Ha en god sommer hjemme.

Hilsen to glade gutter paa Cassiopeia i det Caribiske hav!

Dette innlegget ble publisert i Fra tur med CASSIOPEIA 2010-2011. Bokmerk permalenken.