Ny tur sørover!

Som noen sikker har forstått, er jeg kommet hjem til Norge for å jobbe. Jeg har også kjøpt meg ny båt. Black Dragonfly 47. Dette er en 47 foter som er bygd i Taiwan i 1981. Den er totalt resturert og oppussset siden 2006.

…Se bilder av båten her…  

Denne båten har jeg tenkt på siden jeg var på Canariøyene i Desember i fjor. Jeg har nå endelig fått tilslaget og kjøpt båten. Jeg er utrolig fornøyd med kjøpet.

Jeg skal nå drive charter mellom Colombia og Panama i ubestemt tid fremover. Kommer mer om dette senere. Her er en liten smakebit av områdene vi skal seile i.

Turen sørover

Vi starter seilturen sydover igjen ca 15. januar fra Kristiansand. Turen går direkte til Dover i England hvor vi skal plukke opp Sam, en Engelskmann som jeg møtte i Taganga i Colombia. Han skal være med hele veien tilbake.

Fra Kristiansand blir det med to kamerater, Staale Jordan og Christer Bergmann. Christer blir også med hele veien tilbake til Colombia. Staale har sagt seg villig til å seile med oss over Nordsjøen og gjennom den Engelske kanal, veldig bra å ha med seg en som jeg kan stole 100% på, på denne etappen.

Vi planlegger videre å seile så fort som mulig sørover for å finne varmen. Det er kaldt i Kristiansand i Januar…

Jeg har noen ledige sengeplasser ombord på noen etapper. Send meg en mail om du lurer på noe eller vil være med.  Her står det litt om betaling og hva man trenger for å være med.

Lyst å være med?   Send meg en mail : jkstenberg@live.no

Fra Gran Canaria via Kapp Verde til Fortlaeza i Brasil er det desverre (foreløpig) fullt.  Jeg regner med å bruke mellom 3 til 4 måneder denne gang helt tilbake til Colombia.

Kommer datoer, etapper og hvem som er med på hver etappe her senere…

Husk vi drar i Januar og er i det Carribiske hav før påske.                 Jeg gleder meg!!

Dette innlegget ble publisert i Fra tur med CASSIOPEIA 2010-2011. Bokmerk permalenken.